scorecardresearch.com Yapay Maymun - Teknoloji İnsan Evrimini Nasıl Değiştirdi? ve Tüm Tıp Yayınları Kitapları Radikal Kitap'ta!
Yapay Maymun - Teknoloji İnsan Evrimini Nasıl Değiştirdi?

Yazar : Timothy Taylor

Yayınevi : ALFA AKTÜEL YAYINLARI

Tür : Tıp Yayınları

İnsanlar, şempanzeler, goriller ve orangutanlar gibi büyük kuyruksuz maymun türlerinden biri olmalarına rağmen kuzenlerinden dikkat çekici şekilde farklıdır. Çiğ besinlerle beslenen, gündüzlerini ve gecelerini dışarılarda geçiren ve ince bir kıl tabakasıyla kaplı diğer kuyruksuz maymunların aksine insanlar, giyim, barınma ve alet kullanımı gibi yapay nesnelere bağımlıdır. Doğada bunlar olmadan yaşamlarını sürdüremezler. En zayıf kuyruksuz maymun olmamıza rağmen yine de gezegenin sahipleriyiz. Doğuştan gelen yetersizliklerimize rağmen biz insanlar nasıl en üste çıktık? İnsan iskeletleri ve insan yapımı ürünlerin ana buluşlarıyla ilgili canlı tartışmaları, Darwin’in evrim teorisinin yeniden incelenmesiyle bir araya getiren Taylor, bizi, varlığımızla ilgili esas soruya cevap vermeye başladığımız ilgi çekici ve merak uyandıran bir yolculuğa çıkarıyor: İnsanları eşsiz yapan nedir ve bunun geleceğimiz için anlamı nedir?
“Yapay Maymun’un ilk birkaç sayfasını okuduğumda heyecandan nefes nefese kaldım; son sayfaları bitirdiğimde ise Taylor’ın insanların nasıl evrimleştiği ve maddi dünyada neyin onları eşsiz hale getirdiği hakkındaki anlayışının, insan evrimiyle ilgili tartışmayı sonsuza kadar değiştirdiğinden emindim. Ama bu da yeterli değilse, kitap son derece güzel yazılmış.”
- Christopher Potter, You Are Here:
A Portable History of the Universe kitabının yazarı
“İnsanoğlunun eşsizliği, sınırsız yaratıcılığımızdan dehşet verici yıkıcılığımıza kadar baktığımız her yerde açık. Bu kitap türümüzün biyolojik temelini sergiliyor ve bizi, geleneksel genetik değişimin yavaş ilerlemelerini hızla aşarak geçen seri kültürel gelişimimizin zorlu yolculuğuna çıkarıyor. Kültür denilen son derece esnek adaptasyonumuz, nihayetinde ölüm nedenimiz olabilir mi?
- Donald Johanson, Lucy’nin kâşifi