scorecardresearch.com Konteyner Deniz ve Liman İşletmeciliği ve Tüm Muhasebe - Finans Kitapları Radikal Kitap'ta!
Konteyner Deniz ve Liman İşletmeciliği

Konteyner Deniz ve Liman İşletmeciliği

Yazar : Murat Erdal

Sayfa Sayısı : 429

Yayınevi : BETA YAYINLARI

Tür : Muhasebe - Finans

Kütüphaneme Ekle

Sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz
üye olunuz.

“Konteyner Deniz ve Liman İşletmeciliği” başlıklı kitap Beta Yayınlarından çıktı. Doç. Dr. Murat Erdal editörlüğünde yayınlanan eser toplam üç ana bölümde, yirmialtı kısımda toplam 615 sayfadan oluşmakta. Liman operasyon yöneticilerinden forwarderlara, denizcilik işletmelerinden gümrük müşaviri ve maliye kontrolörlerine kadar uzanan geniş bir yelpazede uzmanların bilgi ve deneyimlerini aktardığı kitap alanında bir ilk. Özel sektör ve akademik dünyadan 25 bölüm yazarının bir araya gelerek oluşturduğu çalışma, konteyner konusunda denizcilik sektörü ve eğitim dünyasının ihtiyaçlarını büyük ölçüde karşılayacak görünüyor. “Liman Yönetimi ve Konteyner Operasyonları” başlıklı birinci bölümde; konteynerin tarihçesi, konteyner standartları, konteyner gemi tipleri, genel konteyner liman yönetimi, konteyner operasyon yönetimi, limanlarda konteyner lojistiği ve kapasite hesapları, konteyner güzergah ve maliyet analizleri, boş konteyner yönetimi, konteyner güvenlik girişimi (CSI) ve konteyner tamir-bakım operasyonları incelenmektedir. “Deniz Ekonomisi” başlıklı ikinci bölümde; liman proje ve yatırım analizi, demiryolu ve karayolu entegrasyonu, konteyner liman / terminal pazarlaması, konteyner taşımacılığında e-ticaret uygulamaları, lojistik işletmelerinde hizmet pazarlaması ve freight forwarderın sektördeki yeri analiz edilmiştir. Yine bu bölümde denizcilik sektörünün finansman yapısı, deniz taşımacılığı sektöründe işbirlikleri ile liman hizmet tarifeleri ele alınmıştır. “Deniz Politikaları ve Mevzuat” başlıklı üçüncü bölümde ise Avrupa Birliği ulaştırma politikasındaki güncel eğilimler bağlamında Türkiye konteyner taşımacılığı, kısa mesafeli deniz taşımacılığı, deniz politikaları ve deniz ekonomisi perspektifinde Güney Kore modeli, limanların özelleştirilmesi ve Türkiye deneyimi, konteyner taşımacılığına ilişkin gümrük ve vergi mevzuatı irdelenmiştir.Tüm dünyada konteyner liman işletmeciliği ve konteyner taşımacılığı gelişmektedir. Konteynerin denizyolu, demiryolu ve karayolu ile taşınabilmesi, taşıma türleri arasında kolayca aktarma yapılabilmesi bu taşımacılık türüne olan ilgiyi artırmaktadır. Günümüzde sadece yurtiçine hizmet veren, kapasitesi ve işlevleri belirli limanlarla ve mevzuattaki birkaç değişiklikle mesafe alınamayacağı artık ortadadır. Hükümetlerin Akdeniz, Ege ve Karadeniz Bölgesi’nin ekonomik değerinin farkında olması gerekmektedir. Kamu yönetimi, uluslararası taşımacılık, ticaret ve mevzuat bileşenlerinin birbirleriyle olan bağımlılığını kavrayıp, gerekli adımları attıkça ülke ekonomisi büyüyecektir. Aksi takdirde, bugün olduğu gibi koordinasyonsuz, benzer amaçlara hizmet eden farklı projelerin, birbirinden bağımsız hayata geçirildiği, kaynak israfı ve verimsizliğin sürdüğü yapı devam edecektir. Türkiye açısından deniz ekonomisi büyük fırsatlar sunmaktadır. Doğru ve sürdürülebilir deniz politikaları geliştirildiğinde sahip olduğumuz coğrafya; taşımacılık, limancılık, tersanecilik, marinacılık, balıkçılık, turizm, spor, kurvaziyer, madenler ve enerji vb. pek çok alanda önemli fırsatlar barındırmaktadır. Türkiye, bölgenin üretim merkezi olma iddiasını tüm dünyaya yaymak ve cazip bir yatırım merkezi olmak istiyorsa; önceliğin ulaştırma yatırımlarından geçtiğini unutmamalıdır. Küresel markalar, sadece arazi ve vergi teşviklerini değil; kara, hava, deniz ve demiryolunun entegre olduğu ulaştırma altyapısını, yalın bir mevzuat yapısını ve güçlü bilişim teknolojilerini talep etmektedirler. Türkiye’nin lojistik alanında dünya çapında bir üs olabilmesi için sadece taşımacılık sektörü değil; tüm sektörler seferber olmalıdır. Lojistik üs olabilme bir hayal olmaktan çıkıp, ayakları yere basan sağlam projelerle orta vadede hayata geçirilebilir. Lojistik üs konusunda en önemli adım, siyasilerin bu projeye inanmasıdır. Bu projenin hayati bileşenlerinden biri olan denizciliğe bakış açısı köklü bir şekilde yeniden ele alınmalıdır. Tüm taşıma türlerinde bölge ülkelerine hizmet veren, üretim ve mal akışıyla taşıma ve dağıtım üssü olan Türkiye, yabancı yatırımların da gözdesi olacaktır. Limanlarımız ve deniz ticareti ile uğraşan tüm firmaların sadece Türkiye pazarına yönelik olarak değil; tüm bölge ekonomilerine yönelik hizmet vermesi gerekmektedir.

YORUM YAZ

Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.

DİĞER KİTAPLAR

H.P. Lovecraft testi

H.P. Lovecraft testi

İyi ki doğdun Lovecraft

Korkunun efendisi, fantastik edebiyat ve bilim kurgunun atası Howard Phillips Lovecraft, tam 125 yıl önce bugün doğdu. Kara düşlerin görünmez kitabını yazan ustayı bir testle hatırlayalım istedik. Testi tamamladığınızda ustaya ne mesafede olduğunuzu anlayacaksınız.

TESTE BAŞLA

ÖDÜLLÜ SORU

Soruyu doğru cevaplayan 20 kişiye Christopher Andersen'in “Mick Jagger: Vahşi Yaşamın Ortasında Bir Çılgın Dâhi” kitabını hediye ediyoruz.

'Soruyu doğru cevaplayan 20 kişiye Christopher Andersen'in “Mick Jagger: Vahşi Yaşamın Ortasında Bir Çılgın Dâhi” kitabını hediye ediyoruz.'

“Eğer ben hayatımın gerçekten neye benzediğini yazsaydım, doğrudan ve peşin peşin, insanlar kaçacak delik ararlardı.” 

Ünlü biyografici Christopher Andersen'in kaleme aldığı Mick Jagger: Vahşi Yaşamın Ortasında Bir Çılgın Dâhi işte Jagger'ın bu sözleriyle başlıyor. Hak vermemek elde değil. Zira Rolling Stones 60'larda Beatles ile aynı zamanda müzik sahnesine çıktığında yolunu çizmişti: Beatles ne kadar temiz yüzlü, efendi ve sevimliyse Rolling Stones da bir o kadar sivri dilli, asi, kaba, baştan çıkarıcı ve provokatifti. Rock'n'roll'un kötü çocukları Mick Jagger, Keith Richards, Brian Jones, Charlie Watts ve Ron Wood'un tutkulu ve ateşli müziğinin, uzun soluklu dinamik birlikteliğinin temelinde de bu ilkel ve vahşi enerji yatıyordu. 53 yılı deviren Rolling Stones'un bu baştan çıkarıcı enerjisinde en büyük pay sahibi şüphesiz Mick Jagger'dı.

Daha önce pek çok ünlünün biyografisini kaleme almış olan Christopher Andersen, Mick Jagger: Vahşi Yaşamın Ortasında Bir Çılgın Dâhi kitabında Jagger'in 1943'te Londra'nın kenar mahallelerinden Dartford'da orta sınıf bir ailenin iyi huylu, zeki, çalışkan ve ilgi odağı olmayı seven oğlundan ateşli, seksi ve isyankâr bir şeytana, karizmatik rock tanrısına evrilişini, küçücük bir bekâr evindeki sefil yaşantıdan Jackie Onasis ve Prenses Margaret gibi isimlerle kanka olduğu sosyetik hayata geçişini gözler önüne seriyor. Kibirli, bencil, ele avuca sığmaz bir rock yıldızı olarak Jagger'ın seks, uyuşturucu, rock'n roll, şöhret, para ve aşırılıklarla dolu zevküsefa içerisindeki hayatını iliklerine kadar nasıl yaşadığını, detaylarını sakınmadan anlatıyor; doğrudan ve peşin peşin!


The Rolling Stones hangi yıl kurulmuştur?

  • 1960
  • 1961
  • 1962
  • 1963