scorecardresearch.com Liderlik Ve Yönetim Seti (12 Kitap) ve Tüm İş Yönetimi Kitapları Radikal Kitap'ta!
Liderlik Ve Yönetim Seti (12 Kitap)

Liderlik Ve Yönetim Seti (12 Kitap)

Yayınevi : HAYAT YAYINLARI

Tür : İş Yönetimi

Kütüphaneme Ekle

Sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz
üye olunuz.

Ruhsal Zeka

 

SQ Eğitim Merkezi’nin kurucusu olan ve McGill Üniversitesi Felsefe Bölümü’nde (Kanada) Ruhsal Zekâ ile ilgili önemli çalışmalar yapan Richard Bowell, dünya çapında, Avrupa ve Amerika’da ruhsal zekâyla ilgili eğitimler, seminerler vermekte, workshoplar düzenlemektedir.
Yazarın 20 yılı aşkın araştırmasının ve deneyiminin ürünü olan bu kitap, her şeyin özü olan ruhsal zekânızı keşfetmeniz için yazıldı. Yedi adımda özü keşfederek, sizi ‘ANLAMLI’ başarı ve mutluluğa ulaştıracak kapıyı aralayabilirsiniz.
İlk üç adım olan Farkındalık, Anlam ve Değerlendirme bölümlerinde öz benliğinizi keşfedip ona odaklanacaksınız. Özünüzü keşfettikten sonra dördüncü adım olan Odaklanma ile dünyaya özünüzdeki gönül gözüyle bakmayı deneyeceksiniz. Artık belli bir bakışa sahip olduğunuz Beşinci adımda hayatınıza dışsal bir gözle bakma yetisi kazanacaksınız. Altıncı adımda hayata geçireceğiniz şeyleri planlayacaksınız. Son adım olan Yedinci adımda ise artık gönül gözünüzle gerçekleştirdiğiniz tasarılar sonucu hayattaki Misyonunuz sizi bulacak.
Yedi adımlı ruhsal zekâ yolculuğunuzun her adımında, pozitif psikoloji, beyin bilimi ve yaşanmış gerçek tecrübelerin ışığında gizemli bir elin size dokunduğunu hissedeceksiniz. Her adım sonundaki özel alıştırmalarla, içinizde var olan maksimum potansiyeli hayata geçirme yollarını görecek, kendi varoluşunuza ve yaşamınıza dair ‘niçin’ lerin cevaplarını bulacaksınız.
“Richard Bowell’in kitabı SQ ile ilgili tartışmalara ve varlığımızın anlamını bulma, kendimizi keşfetme girişimlerimize yeni bir boyut kazandırıyor.” Danah Zohar; “Sinir Sistemleri” bilim adamı; “Kuantum Kişiliği” (The Quantum Self) ve “Ruhsal Sermaye” (Spiritual Capital) kitaplarının yazarı

 

Bütünsel Beyin

 

"Müşterilerinizin sürekli olduğunu nasıl anlayabilirsiniz? Takım çalışmasını geliştirerek mi? İnsan kaynağını geliştirmek için sürekli yönlendirerek çok iyi kullanarak mı?" İş Yaşamında Bütünsel Beyin kitabı, bu çok önemli konulara hitabeden yaratıcı ve yenilikçi yollar sağlıyor. Bu kitap size ve organizasyonunuza;
- İş yaparken tek düşünce tarzının baskınlığı şekilde ortaya çıkan "beyin monotonluğu"ndan nasıl kurtulacağınızı,
- Kaos dönemlerinde hayalperestleri ve iletişimcileri canlandırmak için yeteneklerini nasıl kullanacaklarını,
- Pazarlama, reklâmcılık, satış ve problem çözmenin bütün alanlarında sonuçları geometrik olarak artıracak zihinsel çeşitliliği olan "Bütünsel Beyin Takımları"nın nasıl kurulacağını,
- Gözetim, yönetim, liderlik ve çatışma çözme yöntemlerinizi geliştirecek buluşları algılamanızı nasıl ilerleteceğinizi,
- Değişim için yeni düşüncelere açık olma ve sürekli yaratıcılık için nasıl bir iklim oluşturulacağını gösterecek.
Ned Herrmann''ın düşünce ve yaratıcılık üzerinde kapsamlı ve uzun araştırmaları ulusal ödüller kazanmıştır. "Sağ beyin / sol beyin" modeline ve önceki diğer kavramlara katkıda bulunan çalışması geniş ilgi gördü. Bir milyondan fazla insan tarafından doldurulan bir değerlendirme aracı olan Herrmann Beyin Baskınlığı Aracı''nı geliştirdi ve geçerliliğini kanıtladı. Yaratıcı, stratejik ve bütünsel beyin düşüncesi üzerinde yol gösterici uluslararası çalışmalar hazırladı. Fikirleri, Fortune 100''e giren firmalar ve dünya çapında firmalarda kullanılıyor. Bu kitapta görüşlerini bütün iş dünyasının okuyucularına sunuyor.

 

 

Toplam Marka Yönetimi

 

Markalaşma, günümüzde rekabet stratejilerinin önemli bir öznesi oldu. Artık herkes, ‘marka olmak’, ‘markalaşmak’ istiyor! Bu güçlü istek ülkemizde önemli bir pazar oluşturdu. Bu nedenle markalaşmayla ilgili yabancı kaynaklar çevriliyor, yabancı gurular gelerek astronomik fiyatlara konferanslar veriyor. Fakat dünya markası çıkarmada yeterince başarılı olamayışımız da gösteriyor ki, yabancı deneyimler ve parçacı yaklaşımlar pek işe yaramıyor. İşte bu kitap, ülkemiz gerçekleri ve örnekleri dikkate alınarak bütünsel bir bakış açısıyla hazırlandı.
Dr. Türkay Dereli ve Dr. Adil Baykasoğlu’nun editörlüğünde bir araya gelen ülkemizin farklı üniversitelerinden 13 öğretim üyesinin, konuyu bütün boyutlarıyla ele aldığı bu kitapta; 
- Çarpıcı bir marka ismi nasıl oluşturulur? 
- Markalar etkili bir biçimde nasıl yönetilir? 
- ‘İnovasyon’, ‘Kalite’ ve ‘Teknoloji’ markalaşmanın neresindedir? 
- Marka değeri nasıl belirlenir? 
- Marka ve müşteri arasındaki ilişkiler nasıl düzenlenir?
gibi önemli sorulara ülkemizden örnekler ile de süslenmiş güncel cevaplar bulabilirsiniz.

 

Kobi Doktoru

 

Girişim, aile şirketleri, pazarlama, marka yönetimi, strateji, insan kaynakları ve yeni trendler…

Girişimcilerin yanıtını aradığı hayati sorular, Türkiye’den ve dünyadan örnekler…

Bu kitap, yönetim konularında uzmanlaşmış bir iş ve ekonomi gazetecisi tarafından hazırlandı. Adı sizi yanıltmasın. Teknik deyimler, teşhisler ve reçetelerle dolu bir kitap değil. Onlarca soru, yüzlerce tanıklık, çok sayıda yönetici ve iş adamının değerlendirmesinden süzülen konulardan oluşuyor. Soru ve yanıtların tamamı, Türk iş dünyasının yaşadığı gerçekleri kapsıyor.

Tıpta “koruyucu” hekimlik diye bir kavram vardır. Aslında Kobi Doktoru iş dünyası için tam anlamıyla bunu hedefliyor. İçeriğinde özel reçete ve mucizevi tedavi yöntemleri yok. Ancak, “hastalığı” önceden görmenin yollarını ortaya koyuyor. Yaşanan sorunlar, yükselen trendler, gözden kaçan gerçekler ve örneklerle, şirketlere bir anlamda uyarıda bulunuyor.

 

Küresel Kobi


30” yıllık bir birikimin ürünü olan bu kitapta, “Küresel KOBİ”, küçük ve ortaboy işletme olarak değil, “Küresel Organizasyon Boyutlu İşletme” olarak tanımlanıyor ve “7e Paradigması” (7e=etik + ekolojik + ergonomik + estetik + elastik + ekonomik + elektronik) ile “Geleneksel KOBİ”den “Küresel KOBİ’ye Dönüşüm”ün uygulamalı “Yol Haritası” veriliyor. Daha açık anlatımıyla, “Küresel Mükemmelliğe Ulaşmak İçin 7e Paradigması” başlıklı özgün çalışması da Hayat Yayınları tarafından yayımlananDr. Müh. Sedat Özkol, ne kadar geleneksel olursa olsun her “KOBİ”nin “7e Paradigması”nı uygulayarak, çok kısa sürede, kalıcı “Küresel” boyut, nitelik, hizmet, ürün, pazar ve müşterilere sahip olacağını, başarılı Dünya ve Türkiye örnekleri ile, gözler önüne seriyor.
Tarihimizden bize miras kalan boyutların da altını çizen Dr. Özkol bu yaklaşımı şöyle vurguluyor:
İki Çağrı!
Tarihimiz ve Çağımız Bizi Büyüklüğe Çağırıyor.
Bu Çağrı KOBİ’leri de Kapsıyor.
Tarihimizin Çağrısı:
Etik + Ekolojik + Ergonomik + Estetik + Elastik + Ekonomik KOBİ
Çağımızın Çağrısı:
Elektronik KOBİ
İki Çağrı’nın Sentezi:
Etik + Ekolojik + Ergonomik + Estetik + Elastik + Ekonomik + Elektronik KOBİ:
“Küresel KOBİ”
Kitapta yer alan başarılı uygulama örneklerinin bir kısmı ise, “Daha Dün Onlar da KOBİ’ydiler” başlığı altında, şöyle sıralanıyor:
Hewlett Packard (HP) / Faber – Castell / Sony / Intel / Qtera / Tekfen / Ülker / Hacıbekir / Elginkan / Sanko / Anadolu Grubu / Veripark

 

Duygusal Zeka

 

Bu kitabı anne babalar okumalıdır... Çünkü; dünyada son 10 yılda gelinen noktada artık, bütün eğitimciler ve anne babalar, tek başına okul başarısının gelecekte işe yaramadığı, çocuklarımızın geleceğe daha donanımlı hazırlanmaları gerektiğinin önemi konusunda hemfikir olmuşlardır. Okuyacağınız bu kitap, çocuklarınızı geleceğe hazırlama konusunda hangi beceri donanımlarını, onlara nasıl kazandıracağınız konusunda somut önerilerden oluşmaktadır. Kitapta bireylerin yaşamlarının yolunu değiştirmesi hedeflenen "Duygusal Zekâ" gelişimi kapsamlı olarak ele alınmıştır. Bu kitabı okumayı tamamlayan anne babalar çocuklarının yaşamlarına bu becerileri neden ve hangi yollarla katabilecekleri konusunda önemli bir anlayışa sahip olacaklardır. Bu kitapta anlatılan, anne babaların çocuklarına kazandırmayı istediği her bir beceri, birbirinden bağımsız beceriler değil, tam tersine bir şekilde birbiriyle önemli bağlantıları olan becerilerdir. Okurken anne babalar kendileri de bir beceri alanında gösterdikleri emeğin çocuklarının yaşamlarının diğer alanlarına da artıları olduğunu tecrübeleri esnasında görme fırsatına sahip olacaklardır.

 

Yeni Müşteri


Geleneksel toplumdan postmodern eğilimlerin yoğun olarak yaşandığı günümüz toplumlarına tüketim eylemlerinin temel amacı değişmemekle beraber; beklentiler, tüketim tarzları ve araçlarda ciddi değişiklikler yaşandığı bir gerçektir. Bu hızlı değişim, yeni tüketici kavramının irdelenmesini gerektirmektedir. Çünkü pazarlamanın başarısı yeni tüketicinin anlaşılmasına sıkı sıkıya bağlıdır.Modern toplumda yaşayan tüketiciler zamanla sahip olduklarıyla tatmin olmamaya başlamışlardır. Modern dünyanın tüketicisi, bir taraftan sıradanlıktan kurtulma, diğer taraftan kapitalist tüketim kültürünün ortaya çıkardığı eşitsizliklere karşı gelme eğilimlerine paralel olarak postmodern tavırlar ortaya koymaya başlamıştır."Yeni Müşteri", yeni tüketicideki değişimi ve nedenlerini temel bazı yönleriyle anlamak isteyenlerin görmesi gereken bir eserdir.

 

Lütfen Efendim


Son dönemlerde hızlı iletişim ve etkilenme sonucu dünyanın küçülerek tek bir şehre, hatta mahalleye dönüşme süreciyle birlikte görgü ve protokol kuralları da neredeyse ortak değerler haline geldi. Bu, bir bakıma işimizi kolaylaştırıyor. Farklı toplumların özelliklerini tek tek öğrenme zahmetinden kurtarıyor bizleri. Görgü ve nezaket kelimeleri aslında aynı kapıya açılıyor… Kurallarda olsun olmasın topluma hoş gelen, toplumun görmeyi arzuladığı gelenek ve davranıştırlar görgüyü ifade ederken; bunun resmî dairelerde uygulanış biçimine protokol diyoruz. Yani görgü sivil, protokol resmî geleneği anlatıyor.
Bu kitapta genel hatlarıyla görgü ve protokol kurallarını bir arada verilmektedir. Ev ve aile hayatından başlayarak, toplumdaki, iş yaşamındaki görgü ile uluslararası devlet başkanları düzeyinde uygulanan protokollere kadar pek çok yerden değişik örnekler verilmektedir.
Teknolojinin inanılmaz desteği ve maddî refahın her ülkede giderek halk kitlelerine doğru yayılmasıyla dünyadaki yaşam kalitemiz arttı. Görgü ve insanî değerler gibi tatlı rüzgârları da bu gelişmenin arkasına alabilirsek değmeyin keyfimize…

 

Cesaret Yönetimi

 

İnsanlığın dünya sahnesine çıktığı ilk günden beri uyguladığı başarılı yönetim örneklerinin hepsinin özünde ortak olan bir şey vardır. Bu öz, insan yaşamındaki cesaretten başka bir şey değildir. Cesaret, insan karakterinin, özgür ve gerçek bir yaşamın temelini teşkil eder. Cesareti keşfeden ve önemini anlayan yönetici ve liderler için yönetimde arzulanan sonuca ulaşmak mümkün olabilecektir.
Cesaret, yönetimde bir lüks değil, bir gereklilik, bir zorunluluktur. Varlığı doğruluğa, yokluğu yanlışa götürür.
Cesareti olmayan bir liderin ne bildiğinin, neye sahip olduğunun, ne derece eğitimli olduğunun hiçbir önemi yoktur. Eğer bir lider veya yöneticinin cesareti yoksa bilinçli veya bilinçsiz olarak yaptığı her şey oyalanmaktan ve zaman kaybından başka bir şey değildir.
Bu kitapta cesaretin doğası açıklanmış, birey olarak, lider ve yönetici olarak cesareti anlayabilmek ve ona sahip olabilmek için gerekli bilgiler ortaya konmuştur. İkinci bölümde; yönetimde cesaret konusu işlenmiş, bir lider ve yönetici olarak, çalışanların cesaretini nasıl algılamamız gerektiği anlatılmıştır.
Üçüncü bölümde; cesaretin yönetim sürecine kolay ve bilinçli bir şekilde uyum sağlayabilmesi hedeflenmiştir.
Dördüncü ve son bölümde ise; Cesaret Yönetimi Modelinin nasıl uygulanacağına dair bir örnek verilerek, cesaretin hayatımızın bir parçası haline gelebilmesi ve davranış boyutuna dökülebilmesine yönelik açıklamalarda bulunulmuştur.

 

7-E Paradigması

 

“7e Paradigması” bir inkârcılığın, bir taklitçiliğin, bir kopyacılığın ürünü değildir. Temelde tarihimizden, gelenek–göreneklerimizden, değerlerimizden, inançlarımızdan bize miras kalan “6e Bileşeni”ne sahip çıkarak kendini tanımlar.
“Adalet Mülkün Temelidir” anlayışından hareket eden bu yaklaşım “6e=etik + ekolojik + ergonomik + estetik + elastik + ekonomik” yönetim; daha doğrusu “İyi Yönetişim” anlayışıdır. Bu bağlamda tarihimizle buluşur, barışır, tarihimizi kucaklar, sahiplenir.

21. Yüzyıl’da, küreselleşme olgu sürecinde, Bilgi Çağında, tarihimizden miras kalan “6e Bileşeni”ni; 7. Bileşen olan “Elektronik Bileşen”le bütünleştirerek, sentezleyerek, kaynaştırarak (7e = etik + ekolojik + ergonomik + elastik + estetik + ekonomik + elektronik) “7e Paradigması”na dönüştürür. 7-e Paradigmasını uygulayarak başarıyı yakalayan şirketlerden birkaç örnek:
Arçelik
Eczacıbaşı
T. İş Bankası
Gilette
Garanti Bankası
Alarko – Carrier

 

Dosyalama Teknikleri

 

Çeşitli kurum ve kuruluşlardaki türlü faaliyetler sonucu ortaya çıkan bilgi ve belgelerin artması, istenilen bilgiye hızla erişmeyi zorlaştırmaktadır. Bu da kayıt yönetimi kapsamına giren dosyalama ve arşivleme hizmetlerini zorunlu kılmakta ve bunun önemini artırmaktadır.
Bu kitap, meslek yüksekokullarında bulunan Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı öğrencilerine ders kitabı olma niteliğinin yanında, işletmelerde sağlıklı bilgi akışının sağlanabilmesi için, arşiv ve dosya hizmetlerinin örgütlenmesinde yardımcı kaynak olmak özelliğini de taşımaktadır.
• Belge (evrak) nedir?
• Evrak Yönetimi?
• İyi bir dosyalama sisteminde olması gereken özellikler
• Etkili dosyala için gereken kurallar
• Dosyalama sistemleri
• Dosyalamada araç – gereç seçimi
• Dosyalama terminolojisi
• Büro verimliliğinin arttırılmasında sekreterin rolü
• Ofis otomasyonu
• Ofis yönetimi
• Arşivleme
• Sınıflama sistemi
• Dosya hizmetlerinin arşiv ile ilişkisi
• Elektronik doküman yönetim sistemleri
Bilgi yönetiminin işlevleri konusunda detaylı bilgiler bulacaksınız.

 

Cesur Girişimciler

 

-  Sadi Özdemir''in; 2003 yılı Ekim ayının ilk haftasından itibaren Hürriyet gazetesinin Ekonomi Servisi''nden bir muhabir olarak yapmaya başladığı Küçük ve Orta Boy İşletmeler (KOBİ)''in başarı öykülerini konu edinen röportajlar, memleketin birçok bölgesinden, çok farklı sektörlerden girişimciyi ülkenin en büyük gazetesinde ''gündeme'' taşıdı. Bu öykülerden 50 tanesi bu kitapta yer alıyor. Bu öykülerdeki kişilerin asıl ve tek önemli ortak noktası; hepsinin formüllere pek sığmayan girişimci bir ruha sahip olmalarıydı. Yoksa;

-  Arçelik''te çalışırken bir parçanın çok pahalıya Almanya''dan ithal edildiğini gören Adapazarlı gençler o parçayı üreterek; Almanların Almanya''daki fabrikasını kapatmalarına neden olabilirler miydi?

-  İlkokulu bile 9 yılda bitirebilen Gaziantepli Mennan Usta, 15 dakika incelediği herhangi bir makineyi yapabilme yeteneğine ''bilimsel çalışma'' vizyonunu eklemeseydi, yapabildiklerini sadece taklitçilikle sınırlı kalacağını anlayabilir miydi?

-  Üniversitede okurken yoksul öğrenciler için ''yurtta toplu yemek örgütleyen'' Sivaslı Sadık, sonradan seçkin bir yemek şirketinin sahibi olabilir miydi?

-  Ya da Tuncelili bir kapıcının orta terk oğlu Hasan, sıradan fırıncıyken bunca okumuş ''şehir kültürlü'' girişimci arasından sıyrılıp; nasıl olur da dünya standartlarında pasta ekmek zinciri kurabilirdi?

- Veya bilardo oynama tutkusuyla önce İstanbul''da sonra denizci olup yurt dışında uğradığı her limanda bilardo peşinde koşan Zeki Dolma; bu tutkusunu girişimciliğe doğru adımlarla dönüştürmeseydi ''Bering Boğazı''nda adını bile duymadığı bir yere bilardo masası kurabilir miydi? Bu kitapta böyle daha birçok soru ve cevapları yer alıyor. Ayrıca bu öyküler; 1980''lerden itibaren çok ciddi sıçrama yapan, Gaziantep, Denizli, Konya, Kayseri, Çorum, Kahramanmaraş gibi girişimci illerimizin hem kendi krizlerini hem de ülkenin genel ekonomisindeki krizleri nasıl aşabildikleri konusuna da açıklık getiriyor.

 

YORUM YAZ

Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.

DİĞER KİTAPLAR

H.P. Lovecraft testi

H.P. Lovecraft testi

İyi ki doğdun Lovecraft

Korkunun efendisi, fantastik edebiyat ve bilim kurgunun atası Howard Phillips Lovecraft, tam 125 yıl önce bugün doğdu. Kara düşlerin görünmez kitabını yazan ustayı bir testle hatırlayalım istedik. Testi tamamladığınızda ustaya ne mesafede olduğunuzu anlayacaksınız.

TESTE BAŞLA

ÖDÜLLÜ SORU

Soruyu doğru cevaplayan 20 kişiye Christopher Andersen'in “Mick Jagger: Vahşi Yaşamın Ortasında Bir Çılgın Dâhi” kitabını hediye ediyoruz.

'Soruyu doğru cevaplayan 20 kişiye Christopher Andersen'in “Mick Jagger: Vahşi Yaşamın Ortasında Bir Çılgın Dâhi” kitabını hediye ediyoruz.'

“Eğer ben hayatımın gerçekten neye benzediğini yazsaydım, doğrudan ve peşin peşin, insanlar kaçacak delik ararlardı.” 

Ünlü biyografici Christopher Andersen'in kaleme aldığı Mick Jagger: Vahşi Yaşamın Ortasında Bir Çılgın Dâhi işte Jagger'ın bu sözleriyle başlıyor. Hak vermemek elde değil. Zira Rolling Stones 60'larda Beatles ile aynı zamanda müzik sahnesine çıktığında yolunu çizmişti: Beatles ne kadar temiz yüzlü, efendi ve sevimliyse Rolling Stones da bir o kadar sivri dilli, asi, kaba, baştan çıkarıcı ve provokatifti. Rock'n'roll'un kötü çocukları Mick Jagger, Keith Richards, Brian Jones, Charlie Watts ve Ron Wood'un tutkulu ve ateşli müziğinin, uzun soluklu dinamik birlikteliğinin temelinde de bu ilkel ve vahşi enerji yatıyordu. 53 yılı deviren Rolling Stones'un bu baştan çıkarıcı enerjisinde en büyük pay sahibi şüphesiz Mick Jagger'dı.

Daha önce pek çok ünlünün biyografisini kaleme almış olan Christopher Andersen, Mick Jagger: Vahşi Yaşamın Ortasında Bir Çılgın Dâhi kitabında Jagger'in 1943'te Londra'nın kenar mahallelerinden Dartford'da orta sınıf bir ailenin iyi huylu, zeki, çalışkan ve ilgi odağı olmayı seven oğlundan ateşli, seksi ve isyankâr bir şeytana, karizmatik rock tanrısına evrilişini, küçücük bir bekâr evindeki sefil yaşantıdan Jackie Onasis ve Prenses Margaret gibi isimlerle kanka olduğu sosyetik hayata geçişini gözler önüne seriyor. Kibirli, bencil, ele avuca sığmaz bir rock yıldızı olarak Jagger'ın seks, uyuşturucu, rock'n roll, şöhret, para ve aşırılıklarla dolu zevküsefa içerisindeki hayatını iliklerine kadar nasıl yaşadığını, detaylarını sakınmadan anlatıyor; doğrudan ve peşin peşin!


The Rolling Stones hangi yıl kurulmuştur?

  • 1960
  • 1961
  • 1962
  • 1963