scorecardresearch.com Film Kulübü ve Tüm Anı - Anlatı - Günlük - Seyahatname Kitapları Radikal Kitap'ta!
Film Kulübü

Film Kulübü

Yazar : DAVID GILMOUR

Sayfa Sayısı : 224

Yayınevi : DOMINGO YAYINLARI

Tür : Anı - Anlatı - Günlük - Seyahatname

SATIN AL
Kütüphaneme Ekle

Sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz
üye olunuz.


"Okul Yok. İş Yok. Sorumluluk Yok. Sadece Haftada Üç Film İzlenecek.”
Oğlunun okulu bırakmasına izin veren –birlikte haftada üç film seyretmek şartıyla- bir babanın gerçek hikayesi.

''New York Times Book Review'' Editörün Seçimi
Chicago Tribune Yılın En İyi Anı-Romanları seçkisinde 
Cilasız, samimi, içe işleyen bir baba oğul portresi.Gönülçelen."  Newsweek                 
"Bu kitap anlamlı, derin, değerli... samimiyeti ile büyülüyor." Globe and Mail      
"Gilmour cesur bir yazar ve cesur bir baba." National Post                                                                                                                                                       
Sıra dışı bir anlaşmaydı: Jesse okulu bırakabilirdi, bütün gün uyuyabilirdi, çalışmasına ya da kira ödemesine gerek yoktu...ama karşılığında haftada üç film seyretmesi gerekiyordu... babasının seçtiği üç filmi.

Baba oğul haftalarca yan yana oturup Çılgın Romantik''ten Rıhtımlar Üstünde''ye, Temel İçgüdü''den Tatlı Hayat''a, gelmiş geçmiş en iyi (ve bazen de en kötü) filmleri izlerler. Filmler sayesinde hayattan konuşurlar... kızlardan, müzikten, kalp acısından, işten, uyuşturuculardan ve dostluktan bahsederler. Oğul giderek kaotik bir ergenden özgüvenli genç bir yetişkine dönüşür, ama Film Kulübü biraz mutlu biraz buruk, kaçınılmaz bir sona yaklaşırken, Jesse babasını bile şaşırtan bir seçim yapar...

FİLM KULÜBÜ insanı derinden etkileyen bir kitap. Samimi, dobra ve dokunaklı; bir adamın sevgili oğluna yetişkinliğe geçişin çetrefilli yollarında kılavuzluk etme çabasının gerçek öyküsü.



Şöyle bir hayal kurun; lise yıllarınızdasınız kanınızın kaynadığı ergeinliğin tavan yaptığı bir dönemdesiniz. Dünya sizi anlamıyor, okul işkence halini alıyor, anne ve babanız ayrı ve elbette ki onlar da sizi anlamıyor. Bir de her an âşık olabilme tehlikeniz var. Her şey aleyhiniizeyken okulla aranızın pek iyi olmadığını ve artık bu ilişkiye bir son vermek istediğinizi fark ediyorsunuz. Bunu anne-babanıza söylediğiniz zaman alacağınız tepki ne olur? Hayalin burada bitmesi gerektiğini fark ettiniz siz de değil mi. Çünkü alacağınız tepki, muhtemelen birçok şeyin sonu olur. Ama Film Klübü’nde David Gilmour, oğlu Jesse’nin bu olayları yaşadığı dönemde aldığı kararı son derece sakin karşılayıp, kendisine bir şartla bunu kabul edeceğini söylüyor. Beraber film izlemek! Jesse bu karara kadar, annesi ile yaşamaktadır ama annesi artık babasının işe el atması gerektiğini söyleyince, evlerini değiştirirler ve Jesse babası ile yaşamaya başlar. Yeni kurallara göre, Jesse çalışmak zorunda değildir, kira ödemek zorunda değildir, istediği saate kadar uyuyabilir ama uyuşturucu kullanmak yasak. Okula gitmemesi üzerine de getirilen şart, baba oğul haftada üç film seyredecektir ve filmleri babası seçecektir. Baba oğul haftalarca yan yana oturup Çılgın Romantik’ten Rıhtımlar Üstünde’ye, Temel İçgüdü’den Tatlı Hayat’a, gelmiş geçmiş en iyi (ve bazen de en kötü) filmleri izlerler.

Beraber izlemeye başladıkları filmlerde David hem oğlu Jesse’nin hayata bakışını daha iyi gözlemleyecektir, hem aralarındaki ilişkinin seyri değişecektir, hem de birbirlerini daha iyi tanıyacaklardır. Babanın uğraştığı işsizlik, oğulun uğraştığı aşk meselesi de cabası. İzledikleri iyi-kötü filmler hakkında baba oğulun yaptığı eğlenceli, şaşırtıcı yorumların yanı sıra son derece samimi bir baba oğul ilişkisi kitabı okuyacaksınız. Otobiyografik bir özellik taşıyan romanın samimi dili ve anlatımı etkileyici olduğu kadar, sizin de favori veya beğenmediğiniz filmler hakkındaki fikirlerinize yeni boyut kazandıracak.

Kitapta yer alan filmlerin yönetmenlerine göre listesi:

Woody Allen: Annie Hall (1977), Manhattan (1979), Hannah and Her Sisters (1986), Another Woman (1988),
Crimes & Misdemeanors (1989).
Michael Anderson: Around the World in 80 Days (1956).
Hal Ashby: The Last Detail (1973).
Warren Beatty: Ishtar (1987).
Robert Benton: The Late Show (1977).
Bernardo Bertolucci: Last Tango in Paris (1972).
Luc Besson: La Femme Nikita (1990).
Donald Brittain: Volcano: An Inquiry into the Life and Death of Malcolm Lowry (1976).
Tim Burton: Beetlejuice (1988).
Frank Capra: It’s a Wonderful Life (1946).
David Cronenberg: Shivers (1974).
Francis Ford Cuppola: Duel (1971), The Godfather (1972), The Godfather II (1974).
Michael Curtiz: Casablanca (1942).
Brian De Palma : Scarface (1993).
Blake Edwards: Breakfast at Tiffany’s (1961).
Federico Fellini: The Dolce Vita (1960).
Mike Figgis: Internal Affairs (1990).
Richard Fleischer: Mr. Majestyk (1974).
John Frankenheimer: 52 Pickup (1986).
William Friedkin: The Exorcist (1973), The French Connection (1971).
Samuel Fuller: Pickup on South Street (1953).
Jonathan Glazier: Sexy Beast (2000).
Howard Hawks: To Have and to Have Not (1944), The Big Sleep (1946).
Werner Herzog: Aguirre, the Wrath of God (1972).
George Roy Hill: Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969).
Alfred Hitchcock: The 39 Steps (1935), Notorious (1946), Psycho (1960), The Birds (1963).
Tobe Hooper: The Texas Chainsaw Massacre (1974).
George Huang: Swimming withSharks (1994).
John Huston: Night of the Iguana (1964).
Elia Kazan: A Streetcar Named Desire (1951), On the Waterfront (1954).
Stanley Kubrick: Lolita (1962), The Shining (1980), Full Metal Jacket (1987).
Akira Kurosawa: Ran (1985).
Charles Laughton: Night of the Hunter (1955).
Georges Lautner: The Professional (1981).
Spike Lee: Jungle Fever (1991).
Sergio Leone: A Fistful of Dollars (1964).
Richard Lester: A Hard Day’s Night (1964).
George Lucas: American Graffitti (1973).
David Lynch: Blue Velvet (1986).
Adrian Lyne: Lolita (1997).
Louis Malle: Murmur of the Heart (1971), Vanya on 42nd Street (1994).
David Mamet: Glengarry Glen Ross (1992).
Michael Mann: Thief (1981).
Garry Marshall: Pretty Woman (1990).
Jean-Pierre Melville: Un Flic (1947), Le Samurai (1967).
Mike Nichols: Who’s Afraid of Virginia Woolf (1958).
Arthur Penn: Night Moves (1975).
Frank Perry: Mommie Dearest (1981).
Roman Polansky: Rosemary’s Baby (1968), Chinatown (1974).
Sydney Pollack: Tootsie (1982).
Ted Post: Magnum Force (1974)
Robert Redford: Quiz Show (1994).
Carol Reed: The Third Man (1949).
Burt Reynolds: Stick (1985).
Martin Ritt: Hombre (1967).

YORUM YAZ

Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.

DİĞER KİTAPLAR

H.P. Lovecraft testi

H.P. Lovecraft testi

İyi ki doğdun Lovecraft

Korkunun efendisi, fantastik edebiyat ve bilim kurgunun atası Howard Phillips Lovecraft, tam 125 yıl önce bugün doğdu. Kara düşlerin görünmez kitabını yazan ustayı bir testle hatırlayalım istedik. Testi tamamladığınızda ustaya ne mesafede olduğunuzu anlayacaksınız.

TESTE BAŞLA

ÖDÜLLÜ SORU

Soruyu doğru cevaplayan 20 kişiye Christopher Andersen'in “Mick Jagger: Vahşi Yaşamın Ortasında Bir Çılgın Dâhi” kitabını hediye ediyoruz.

'Soruyu doğru cevaplayan 20 kişiye Christopher Andersen'in “Mick Jagger: Vahşi Yaşamın Ortasında Bir Çılgın Dâhi” kitabını hediye ediyoruz.'

“Eğer ben hayatımın gerçekten neye benzediğini yazsaydım, doğrudan ve peşin peşin, insanlar kaçacak delik ararlardı.” 

Ünlü biyografici Christopher Andersen'in kaleme aldığı Mick Jagger: Vahşi Yaşamın Ortasında Bir Çılgın Dâhi işte Jagger'ın bu sözleriyle başlıyor. Hak vermemek elde değil. Zira Rolling Stones 60'larda Beatles ile aynı zamanda müzik sahnesine çıktığında yolunu çizmişti: Beatles ne kadar temiz yüzlü, efendi ve sevimliyse Rolling Stones da bir o kadar sivri dilli, asi, kaba, baştan çıkarıcı ve provokatifti. Rock'n'roll'un kötü çocukları Mick Jagger, Keith Richards, Brian Jones, Charlie Watts ve Ron Wood'un tutkulu ve ateşli müziğinin, uzun soluklu dinamik birlikteliğinin temelinde de bu ilkel ve vahşi enerji yatıyordu. 53 yılı deviren Rolling Stones'un bu baştan çıkarıcı enerjisinde en büyük pay sahibi şüphesiz Mick Jagger'dı.

Daha önce pek çok ünlünün biyografisini kaleme almış olan Christopher Andersen, Mick Jagger: Vahşi Yaşamın Ortasında Bir Çılgın Dâhi kitabında Jagger'in 1943'te Londra'nın kenar mahallelerinden Dartford'da orta sınıf bir ailenin iyi huylu, zeki, çalışkan ve ilgi odağı olmayı seven oğlundan ateşli, seksi ve isyankâr bir şeytana, karizmatik rock tanrısına evrilişini, küçücük bir bekâr evindeki sefil yaşantıdan Jackie Onasis ve Prenses Margaret gibi isimlerle kanka olduğu sosyetik hayata geçişini gözler önüne seriyor. Kibirli, bencil, ele avuca sığmaz bir rock yıldızı olarak Jagger'ın seks, uyuşturucu, rock'n roll, şöhret, para ve aşırılıklarla dolu zevküsefa içerisindeki hayatını iliklerine kadar nasıl yaşadığını, detaylarını sakınmadan anlatıyor; doğrudan ve peşin peşin!


The Rolling Stones hangi yıl kurulmuştur?

  • 1960
  • 1961
  • 1962
  • 1963